Горячие новости
израильские военные вырастили осиротевшего птенца с помощью беспилотника

израильские военные вырастили осиротевшего птенца с помощью беспилотника

Реклама

Израильские орнитологи управления охраны природы и национальных парков при поддержке армейского спецназа спасли от голодной смерти осиротевшего птенца грифа. Два месяца назад его мать погибла, столкнувшись с высоковольтным проводом. Отец не бросил детеныша, но не мог обеспечить растущему хищнику достаточного питания.

Тогда за дело взялись люди. Четыре раза день прямо в гнездо на вершине утеса пищу детенышу доставлял дрон. Аппаратуру предоставила компания XTEND, разработавшая платформу управления беспилотником в сложных топографических условиях, а управляли им бойцы спецназа.

Случившаяся на севере Израиля история стала первой в мире успешной попыткой выкормить оставшуюся без матери крупную хищную птицу с помощью мультикоптера.

כנגד כל הסיכויים, הגוזל היתום פרח מהקן בזכות רחפן ואב אלמן ומסור!

כנגד כל הסיכויים, הגוזל היתום פרח מהקן בזכות רחפן ואב אלמן ומסור! והכל בשידור חי!

כנגד כל הסיכויים ובזכות שיתוף פעולה יוצא דופן, בין הטכנולוגיה המתקדמת בעולם לבין אב אלמן ומסור, הגוזל היתום פרח הבוקר (26.7.20), 136 יום לאחר בקיעתו המרגשת לעיני מצלמות האונליין (12.3.20) ו-52 יום לאחר מותה הטרגי של אימו עקב התנגשותה בקו מתח עליון (4.6.20) 🙁

אז בחודש האחרון הרחפן המשוכלל מילא את החלל שהשאירה אימו של הגוזל, נקבת הנשר (K70), וסיפק לו מזון מדי 2-4~ ימים בשלב בו הגוזל אמור לצרוך כמות בשר יומית של 500~ גרם. כל זאת, יחד עם האב האלמן (T99) שלא וויתר והמשיך להאכיל את גוזלו היתום מדי יום. מחויבות הורית מדהימה!

כזכור, עובדי רשות הטבע והגנים וצוות Israel Raptor Nest Cam — עופות דורסים בשידור חי לא נשארו אדישים למצבו של הגוזל היתום. מייד עם היוודע דבר מותה של אימו עקב התנגשות בכבל מתח של חברת החשמל, וההבנה כי הזכר נותר לבדו להאכיל ולטפל בגוזלו היתום, התכנס צוות חשיבה משותף אשר שקל ובחן לעומק את כל האפשרויות הקיימות כדי להבטיח שהגוזל יפרח בהצלחה מהקן. אחת מהאפשרויות שהועלו הייתה לספק לגוזל מזון ע»י רחפן מיוחד אשר יישא מזון אל תוך הקן!

אבל, מכיוון שזה מעולם לא נעשה, רט»ג פנתה אל חברת XTEND המפתחת טכנולוגיות פורצות דרך לממשק אדם מכונה, ופיתחה מערכת הפעלה ייחודית המאפשרת הטסה של רחפנים בסביבות מורכבות ובתמרונים מסובכים. יחידת עילית למשימות מיוחדות ב צה»ל — צבא ההגנה לישראל נרתמה גם היא למשימה ולוחמיה הפעילו את הרחפנים במיומנות מקצועית. החברים מ Negev Zoo נרתמו גם הם למשימה וסיפקו לנו מזון איכותי וטעים 😉 באופן תדיר. המזון הועשר בוויטמינים ובתוספי מזון שסופקו ע»י גרעין הרבייה לנשרים של פרויקט «פורשים כנף».

ברגע שכולם הבינו שמדובר במשימת הצלה של גוזל בסכנת הכחדה הם נרתמו מיד למשימה, ובהתנדבות מלאה!!! אז הפריחה המוצלחת הבוקר היא בזכותכם חברים!

חשוב להבין כי בנשרים הטיפול ההורי של הזכר אינו נופל מזה של הנקבה, אבל תמיד בשניים. בכל המקרים הקודמים בישראל, הורה יחיד נכשל בטיפול הגוזל.

אז עכשיו הגוזל נכנס אל «תקופת הפריחה» הארוכה של הנשרים. אך מכיוון שזו תקופה שטומנת בחובה סכנות רבות עקב חוסר ניסיונו של הפרחון במעוף בטוח (פציעות ושברים עקב תעופה לקויה, תשישות ורעב עקב חוסר ניסיון בהגעה אל אזורי ההאכלה, אינן תופעות נדירות) ומכיוון שמעתה האב יאכיל לבדו את הגוזל, אנחנו בהחלט מקווים שהגוזל יצלח את התקופה הזו בהצלחה ואף יגדל להיות נשר בוגר שיאושש את אוכלוסיית הנשרים הישראלית הנמצאת בסכנת הכחדה.

אוהד הצופה Ohad Hatzofe, אקולוג העופות של רט»ג מוסיף: «ההתרגשות כפולה ומכופלת: ראשית, נשר זה הוא עוד תוספת עתידית לאוכלוסיית הנשרים הנמצאת בסכנת הכחדה ונמצאת בשלב קריטי להמשך קיומה ומכך גם עתידו של המין במזרח התיכון. וכמו בכל אוכלוסייה קטנה – כל פרט חשוב. שנית, פעם ראשונה שהצלחנו להביא לפריחה גוזל שאיבד, בגלל האדם, את אחד מהוריו, מבלי צורך להוציאו מסביבתו הטבעית, התערבות שמקטינה את סיכויי שרידתו בטבע».

יא-אללה שלו! המלך של העופות!

(הבהרה: הרחפן בסרטון מטושטש מטעמי ביטחון שדה).

לצפייה ישירה בקן הנשרים Griffon vulture nest ובקן הרחמים Egyptian vulture
https://www.birds.org.il/he/cameras

רוצים להישאר מעודכנים בחדשות מהטבע הישראלי? לחצו LIKE לדף הפייסבוק, לחצו על כפתור ה- Following וסמנו See First בראש העמוד

Guilad Friedemann Dan Alon Ohad Hatzofe Tzur Netzer @Amir Shafir @Tomer Nachmani @Nikita Podoreyev Yossi Sadeh Ygal Miller Nili Anglister Yotam Orchan Arad Ben David Yuval Dax Meidad Goren Negev Birding Jonathan Meyrav Ron Efrat Leor Dor Yael Lehnardt Asaf Tsoar Shimshon Fishler Yanir Ben Arie Iftach Dvash Omri Salner @יבגני קמינסקי @Lior Kerem @זהבה סיגל@צחי כהן @Tomer Mizrachi @אשר לב זהב Yossi Leshem
רשות הטבע והגנים
החברה להגנת הטבע
אתר הצפרות הישראלי

Опубликовано ‎Israel Raptor Nest Cam — עופות דורסים בשידור חי‎ Воскресенье, 26 июля 2020 г.

Как рассказал представитель управления охраны природы, эколог Охад Хатсофе, популяция грифов на Ближнем Востоке под угрозой исчезновения и такой способ выкармливания в естественных условиях значительно повышает шансы птенца на выживание в дикой природе.

Организация «Хищные птицы в прямом эфире», которая внимательно следила за ростом и здоровьем сироты, сообщила, что в возрасте 136 дней от роду молодой гриф впервые вылетел из гнезда.

Источник

Посмотреть также...

Фрагмент интервью Авигдора Либермана 9 каналу

03/13/2024  10:11:44 Авигдор Либерман  «Мы слышали главного раввина Израиля, заявившего, что «если нас заставят идти …